DIALOG – Filmy Modelowe TUS
Tematem filmów jest ROZMOWA we wszystkich jej aspektach. Pomoc dydaktyczna dla dzieci ze spektrum autyzmu i innymi zaburzeniami, to narzędzie jest skuteczne, atrakcyjne dla uczniów i wygodne dla pedagogów! Całość to aż 39 scen, idealnych materiałów dydaktycznych do pracy na zajęciach z “komunikacji”.
Jesteś absolwentem naszego szkolenia TUS? Mamy dla Ciebie świetną ofertę! Kliknij tu
Filmy poruszają zagadnienia dotyczące kwestii społecznych, technicznych i emocjonalnych: kiedy i jak zacząć rozmowę, na kogo patrzeć w trakcie rozmowy oraz jakie są zasady rozmowy w grupie. Wyjaśniane są również zagadnienia komunikacji niewerbalnej – rozpoznawania sygnałów, jakie może „wysyłać” rozmówca. Przykładowo – dzieci uczą się po czym poznać, że ktoś nie ma ochoty na rozmowę, lub że jest nią znudzony. Każda z omawianych umiejętności przedstawiona jest w trzech mini scenkach.
Jak pracować z filmami?
Materiały przeznaczone są zarówno do terapii indywidualnej, jak i pracy grupowej. Po projekcji każdej sceny, omów z dziećmi zagadnienia przedstawione w filmie. Filmy modelowe mogą stanowić bazę do odgrywania scenek przez dzieci i są doskonałymi pomocami terapeutycznymi – uczestnicy zajęć mogą wówczas wzorować się na swoich rówieśnikach. Możesz ich nagrać na komórce i przedyskutować co poszło dobrze a co warto poprawić.
Płyta z ćwiczeniami jest przede wszystkim narzędziem dla terapeutów i rodziców dzieci ze spektrum autyzmu oraz z zespołem Aspergera. Skorzystać z niej może jednak każdy, kto pracuje z dzieckiem mającym trudności w sytuacjach społecznych.
Kto najczęściej korzysta z takich pomocy?
Dzieci z rozpoznaniem:
- Objawów ze spektrum autyzmu
- Niedostosowania społecznego
- ADHD
- Zaburzeniami opozycyjno – buntowniczymi (tu polecamy Trening Zastępowania Agresji)
- Mutyzmem wybiórczym, nieśmiałością
- Fobią społeczną
- Zaburzeniami więzi
Jakie umiejętności można ćwiczyć dzięki filmom?
- Miejsca i czas na rozmowę w szkole
- Czas na rozmowę z nauczycielem (wideo)
- Rozpoczęcie rozmowy
- Dołączanie do rozmowy
- Podtrzymanie rozmowy – Nie tylko słowa są ważne
- Trzymanie się tematu rozmowy (wideo)
- Słuchanie rozmówcy
- Zadawanie pytań
- Mowa ciała w rozmowie. Niedowierzanie
- Sygnały braku zainteresowania rozmową
- Sygnały zainteresowania rozmową
- Sygnały niezrozumienia
- Sygnały znudzenia
- Zakończenie rozmowy (wideo)